SteamDB

» » Progress develops all spheres of our life... | Breakout Invaders

Progress develops all spheres of our life... | Breakout Invaders

Progress develops all spheres of our life - including games. How many titles and forgotten concept genres left behind me, a man who was born in the XXI century? The first serious RPGs, old school shooters, hardcore simulators, and so on. And it's very nice when developers make different adaptations, remasters, REDUX versions of old and not very games, re-think them, and give us a new gaming experience with old basics.

Breakout Invaders is a neoclassical Arkanoid. The gameplay here is simple - you control a miniature spaceship, your goal is to use balls to make a chop from the enemy and destroy the buildings, along the way upgrading the ship and moving on through more difficult maps.

To start, you need to mark the graphics. When creating games of such a small scale, without a large budget, you must first of all make a memorable and unusual design, rather than chasing technical innovations in the form of 3D graphics and colorful effects. The game feels like a matinee in a kindergarten - the same colorful, bright, rich picture without a knowing of limits and any desire to do something unique.

The technical aspect of the game is also not impressive. Crashes to the desktop, bugs (including graphic ones), unregulated screen resolution, bug with saves (which deleted my progress after an hour of the game), and so on. The game is full of flaws which is very disturbing to play, and most importantly - spoils the impression of the gameplay.

The music is normal, somewhat relaxing, and perfectly copes with the function of the gameplay ambient, but no more.

The gameplay here is various, and it is very good. Despite what I said above - Arkanoid was redone so that the player does not bother with the gameplay, constantly supplementing it with additional modes and elements of the game. Uprading the ship, destroying buildings, enjoing the classic levels of arkanoid, improved, and most importantly interesting levels with their goals and objectives. The maps are as many as 100 pieces, so it takes a long time to play, but it does not tire out like in other indie games. This is what the 1986 game needed - it was just finished and made more interesting, vigorous and fun.

A good arkanoid with a interesting gameplay, a variety of levels, but disgusting graphics, technical implementation and so-so music. To play is worth it only because of really interesting gameplay, but no more.
This review was submitted for Gaming Until End, through the generous contribution of HellCow.
==============================================================

Прогресс идёт, развиваются все наши сферы жизни - в том числе и развлечения, игры. Сколько тайтлов и забытых концепт-жанров осталось позади меня, человека, который родился в XXI веке? Первые серьёзные РПГ, олдскульные шутеры, хардкорные симуляторы, и так далее. И очень приятно, когда разработчики делают различные адаптации, ремастеры, REDUX-версии старых и не очень игр, переосмысливают их, и дают нам новый игровой опыт со старыми основами.

Breakout Invaders - это неоклассический Арканоид. Геймплей здесь простой - вы управляете миниатюрным космическим кораблём, ваша цель - с помощью шаров делать отбивную из противника и разрушать постройки, попутно прокачивая корабль и продвигаясь дальше по более сложным картам.

Для начала, нужно отметить графику. При создании игр такого небольшого масштаба, без большого бюджета необходимо сделать в первую очередь запоминающийся и необычный дизайн, а не гнаться за техническими новшествами в виде 3D графики и разноцветных эффектов. Игра ощущается как утренник в детском саду - такая же цветастая, яркая, насыщенная картинка без чувства меры и какого-нибудь желания сделать что-то уникальное.

Технический аспект игры тоже не впечатляет. Вылеты, баги (в том числе и графические), нерегулируемое разрешение экрана, баганая система сохранений (которая откинула мой прогресс спустя час игры), и так далее. Игра наполнена недоработками и мелкими огрехами, что сильно мешает играть, а самое главное - портит впечатление от игрового процесса.

Музыка обычная, в некоторой степени расслабляющая, и отлично справляющаяся с функцией геймплейного эмбиента, но не более того.

Геймплей здесь разнообразный, и это очень порадовало. Несмотря на то, что я сказал выше - арканоид был переделан так, чтобы игроку не надоедал игровой процесс, постоянно разбавляя его дополнительными режимами и элементами. И прокачка корабля, и уничтожение построек, и классические уровни арканоида, и улучшенные, а самое главное интересные уровни со своими целями и задачами. Карт целых 100 штук, так что проходить игру нужно долго, но это не утомляет как в других инди-играх. Это то, что нужно было игре 1986 года - её просто доработали и сделали интереснее, энергичнее и занимательнее.

Хороший арканоид с примечательным геймплеем, разнообразием уровней, но отвратительной графикой, технической реализацией и так себе музыкой. Поиграть стоит только из-за действительно интересного геймплея, но не более того.
Этот обзор предоставлен для Gaming Until End, посредством большого вклада HellCow. скачать dle 10.6фильмы бесплатно