SteamDB

» » ENGTL;DR/Actual review:This game has horrible controls, unbelievably... | Styx: Shards of Darkness

ENGTL;DR/Actual review:This game has horrible controls, unbelievably... | Styx: Shards of Darkness

ENGTL;DR/Actual review:
This game has horrible controls, unbelievably bad storyline script and acting, a charming hero, good sense of humour (specified) and detailed levels. If you have a friend to play with, are a fan of pure stealth, not afraid to die to BS reasons a lot and watch the loading screen for 70% of the playtime and like 4th wall jokes, pick it up on sale for 75% off or less. The review below is mostly for entertainment purposes, as we couldn’t find enough in the actual game.

Played through the game with my friend. Before that I played Of Orcs And Men, but couldn’t suffer it to the end. So what can this game offer? As it turns out: a lot! Here is why I consider it genius:
1) Story. So what’s so good about? Well, to start with, you play not as some clich? primate like a human, but as an exotic creature – a goblin! Seriously, which of the recent titles lets you experience something like this? Skyrim? Fantasy heroes are all the same, and to make matters worse – often mute. How could you realise the scale of your task to save the world with such a hero?! But not in this game! Here, the “hero” will gladly tell everyone, including the player, what he thinks about you (butthurt warning!). And regarding the saving – all you save in this game, is your own arsе, and that, just to make it richer. And regarding plot twists – they are here and they are great. The hero knows exactly what will happen (he read the script, as he tells you many times), and makes full use of that knowledge to prank the suckers before delivering incredible one-liners than make Commander Shepherd jealous. Models, textures, etc. are top notch. And animations – a shining example of animator craftsmanship, something developers of Mass Effect Andromeda should learn from. Just missing VR mode for full immersion
2) Level design is on the high mark (literally). Depending on where Styx’s adventure takes him, you’ll traverse everything from high mountains, to deepest??????dungeons. You’ll also raid an air caravan. In any case, the levels are very vertical by design and that’s a good thing – because flying down is faster than running around corridors, and you’ll fall fly down a lot. And you can scream more badass one-liners while you fall, which you’ll have plenty of chances to experience if you don’t master this game’s 100% skill-based and responsive controls. Every resource you need is always present when you want it. I wanted to follow Styx’s advice and thank the level designer, but when I arrived at the given address, I only saw a police line and the officer told me there was a violent murder here a few days ago. Strange…
3) Gameplay. When you play Shards of Darkness, you sometimes feel like a Gopnik, squatting around in your Adidas-made robes, robbing suckers elfs of their valuables. Enemies will not tolerate such lack of class and stature, and will rather successfully break your face upon visual contact. The only way to prevent that is to attack them from behind, though that won’t work on armoured foes. Against those you can use acid darts or drop some heavy object hanging above by cutting the rope. Also enemies are perceptive and will generally find you everywhere, even though walls and seemingly solid objects. Especially dwarves – those can sniff you out from a mile away. All you can do is to vomit into soup and other food, that being the most reliable way of getting rid of any enemy. Tasting such a delicacy instantly fells even the mightiest foes. Styx’s rich inner world is simply too much to handle for the fragile nature of the other, lesser, races.

RUКороткая версия для тех, кто не хочет вчитываться:
В этой игре вы встретите ужасное управление, невероятно плохие сюжетную линию, сценарий и повествование. Хороший (не для всех) юмор, и детализированные уровни. Если у вас есть друг, явл. поклонником жанра скрытого прохождения и не боящийся умереть от всякой фигни, смотря на экран загрузки 70% времени, а также любящий шутки про 4-ую стену, то берите эту игру как мин. со скидкой 75%. Обзор написан развлечения ради, т.к. мы не нашли его в достаточном количестве.

Я прошел игру вместе с другом. До этого играл в Of Orcs And Men, но так её и не осилил. Что же может предложить эта игра? Оказывается, оч. многое! И сейчас я распишу почему эта игра гениальна:
1) Сюжет. Что в нём такого, спросите вы? Да хотя бы то, что вам приходится играть не за какого-то примата - человека, а за экзотическую зверушку – гоблина! Серьёзно, в каких последних ролевых играх вам приходилось играть за нечто оригинальное? В Скайриме? В фэнтези нет никакой фантазии среди главных героев, а ещё часть из них немые. Как тут проникнуться спасением мира?! Но только не в этой игре, тут «герой» с удовольствием выскажет всё что о вас он думает (возможен батхёрт). К слову, спасать вам простоит собственную ж**у, и то ради обогащения оной. С завитками сюжета тут тоже порядок. Герой просчитывает всё на много ходов вперёд (он много раз читал сценарий, о чём с удовольствием рассказывает) и хорошо окучивает лохов, так что никогда не знаешь, куда произойдёт очередной поворот сюжета. А ещё присутствует эльф-оборотень! Такое последний раз я видел в Dragon Age. Модели, текстуры и т.д. – всё на высоте. А анимации – просто образец для создателей МЭ:Андромеда. Для полного погружения, пожалуй, не хватает только VR шлемов.
2) Дизайн уровней выполнен на высоте (буквально). Смотря куда идёт Стикс вам придётся побывать в горах или же спускаться ниже плинтуса, в подземелье. В том числе есть набег на «воздушный караван» (в вашем лице). В любые случаи уровень будет вертикально ориентирован. И это хорошо, ведь лететь вниз всяко быстрее, чем бежать по коридору. Плюс можно сказать классную фразу пока летишь. А летать придётся часто, если не понять управление. Всё что надо для жизни лежит там, где должно. Я хотел воспользоваться советом Стикса и пойти поблагодарить дизайнера уровней, но по адресу я встретил полицейского, который рассказала мне, что тут произошло жестокое убийство несколько дней назад. Странно.
3) Если говорить о геймплее, то иногда возникает чувство, что играешь за какого-то гопника: пол уровня проводишь на корточках, отжимая у лохов эльфов нужные вещи. Враги же, завидев, такой уровень бескультурья смело бегут набивать Стиксу рожу, причём довольно успешно. Единственный способ справиться с ними – атаковать сзади, хотя против бронированных врагов поможет только кислотный душ или десятитонный колокол, не забудьте только приманить поближе. Враги же личности глазастые и легко найдут вас в любом укромном месте. Особенно гномы – эти учуют вас за версту. Единственное, что вам остаётся, так это плеваться в супчики и еду. Вкусив такой продукт, враги сразу дохнут. Ну не выдерживает тонкая эльфийская и не только натура богатого мира Стикса.скачать dle 10.6фильмы бесплатно