English Guide
Hi, everybody. Now I will teach you to do the button onEGP and will tell you all about creating with you!
The first type of code -
EGP:egpBox(index),vec2(X,Y),vec2(X,Y - size))
EGP:egpColor(index,vec(R,G,B) , all 255 - white , all 0 - black
P.S I used a trigger where Ranger isn't allowed.
Also you can see the Trigger which will learn the player, but before that in the settings of the trigger it is necessary to specify Only Players
The next step is to create an inrange that will issue 1 if N2 < N1 < N3
If inrange = 1, the color changes to a darker
Then I make a variable Button ( since there is such a problem that the button juggling to perform actions)
and in if (first () I will set it to 0
Later I do a condition in the condition - that if the player clicks on E in a certain area then Button = 1
And do another condition that if
Button = 1 {
Made EGP: egpClear () - clean up all)
and drew an object-EGP: egpBox for example
This is the result -
Русский Гайд
Всем привет! Сейчас я вас научу делать кнопку на EGPсоздавая вместе с вами!
Первый вид кода -
EGP:egpBox(Индекс),vec2(X,Y),vec2(X,Y - размеры)
EGP:egpColor(Индекс,vec(Красный,Синий, Зеленый) - если все 255 - белый, все 0 - черный
P.S Я использовал триггер там где он запрещен.
Также вы могли увидеть Триггер, которым я воспользуюсь для информации об игроке.
Также его надо настроить и поставить Only Players -
Следующим этапом будет создание inrange который будет выдавать 1 если N2 < N1 < N3
При inrange = 1, цвет меняется на более темный
Потом я делаю переменную Button ( Так как бывает такая проблема что кнопку приходится зажимать для выполнения действий)
и в if(first() задам ей значение 0
Позже я делаю условие в условии - что если игрок нажмет на E в определенную зону то Button = 1
И делаю еще одно условие что если
Button = 1 {
Сделал EGP:egpClear() - очистка всего)
и нарисовал объект - EGP:egpBox к примеру
Вот итог -